Медено карамелена торта (Медовик)



Обикновено имам няколко рецепти, които ми се иска да опитам и съм отлагала по една или друга или без особена причина.Много отдавна са ми попадали коментари за торта Медовик, но никога не съм се задълбочавала, знаех, че е с мед, евентулано сметана, че се яде на другия ден и че е с много блатове.Това беше в съзнанието ми, също и че е много вкусна. Наскоро си купих варено кондензирано мляко, прословутото Дулче де лече, което може да се приготви и у дома както много добре е описала Йоли тук. Правила съм го много пъти и резултатът е гарантиран. Бях си купувала от Германия от руски магазин, но вече има в България-в магазините Березка-във Варна има поне 2 магазина, които видях аз.
Реших да направя тази торта и седнах да преглеждам рецепти, попадах все на някакви бързи и нещо не ми допадаха. Нямах търпение да опитам тази торта, но от опита с меденките, знам че трябва меденото тесто да престои, тогава омеква и разгръща аромата си. "Бързите" рецепти не ми хванаха окото. Бях готова да чакам 1 нощ, но да хапна нещо наистина вкусно. Като се замисля и другите торти престояват с крема 1 нощ и след украси и покрития се хапват...Накрая се спрях на тази,има и подробно описание със снимки.Прочетох и примерната рецепта за торта на опаковката на кондензираното мляко и направих това:



Звучи дълго и сложно,но повярвайте струва си всяка минута.Аз грубо засякох времето- около 1час и половина, с престоя на тестото. И около 12 часа престой в хладилника. Аз я направих в 00,00 часа, отрязохме на обяд на другия ден.


Необходими продукти:

За блатовете:

2 яйца
150 гр захар
100 грама мед
125 грама масло, разтопено
1 ½ ч. л. бакпулвер
500 грама брашно

За пълнежа:

2 кутии (по 397 грама) карамелизирано кондензирано мляко *
200 грама заквасена сметана
около 150 грама нарязани или смлени орехи-по желание


За покритие:

около 200 грама чаени,маслени бисквити-смлени
шепа цели орехови ядки за украса

Приготовление :

В голяма,устойчива на загряване купа, се разбиват яйцата и захарта. Добавят се меда, маслото и бакпулвера, разбърква се добре.

Поставя се купата над тенджера с леко вряща вода(без дъното да докосва горещата вода) и при непрекъснато разбиване се загрява тесто, докато удвои размера си. Цвета се променя малко.
/Внимава се да не влезе вода в купата с тестото./
Отстранява се от огъня и се добавя пресятото брашно. Разбърква се с дървена лъжица до гъсто тесто. Покрива се със свежо фолио и се оставя да престои около 30 минути. Тестото в началото е много меко и лепкаво, но се втвърдява като се охлади.

Загрява се фурната до 200 градуса или с обдухване на 180.Тестото се разделя на 10-15 еднакви топки-зависи от диаметъра,който искате да получите на готовата торта. Разточва се всяка топка на кръг с дебелина 3 мм , около 18-20 см в диаметър. Повторя се с останалото тесто. Аз не използвах метода в руската рецепта, а разточвах кръгове на хартията за печене и с помоща на ринга си изрязвах блатовете,колкото исках да са големи.Така нямаше хвърлено тесто след печенето и всички блатове бяха еднакви по размер. Избрах този вариант, защото блатовете след изпичане са много твърди. Освен това,за да не изполвам допълнително количество брашно за разточване, слагах топката тесто върху хартията,с която ще пека блата, а върху тестото стреч фолио. Разточвам,махам фолиото, изрязвам кръга и пека.

Пече се за 3-5 минути или до златисто. Оставя се да изстине върху скара.

За крема:
Комбинират се двете кутии карамелизирано кондензирано мляко и сметаната. По желание се добавят нарязани орехи.

Тортата се сглобява като всеки блат се маже обилно с крем и по желание се поръсва със смлени орехи.Отстрани и отгоре също. Най-отгоре се поръсва със смлени бисквити.Украсява се по желание с орехи. Аз украсих със захарни мидички и охлювчета.Тъй като не исках много висока торта, направих 2 торти с диаметър 20 см с по 7 блата.


 
Приготвяне на дулсе де лече

* Ако няма откъде да си купите готово карамелизирано кондензирано мляко,може да си направите от обикновено, подсладено кондензирано мляко. Аз също варя по няколко консерви наведнъж, по-практично е. Слагам ги в дълбока тенджера и ги покривам с вода малко над ръба на консервата. Долива се от време на време по малко гореща вода, когато започне да се изпарява. Консервата трябва да е напълно изстинала при отваряне,затова по-добре е да се свари един ден предварително. Неизползваните кутии ще имате подръка за друг сладкиш или пълнене на мъфини.

Коментари

  1. Интересува ме дали тортата е суха,или крема се попива в блатовете.

    ОтговорИзтриване
  2. Блатовете са тип бисквитени, колкото по тънко са разточени, толкова по-добре.След като изстинат окло 1-2 минути са твърди.Крема ги овлажнява и споява.Дори в началото да ви се струва,че не слягат и никога няма да овлажнеят.Те дори се движат отгоре. Но на следващия ден ще имате една страхотна стегната торта.Най-добре е да се нареже след 1 денонощие.Орехите, ако обичате-дообогатяват вкуса.

    ОтговорИзтриване
  3. Какво значи " комбинират се кондензираното мляко и сметаната", бихте ли обяснили по-подробно. С миксер ли се разбиват, кое към кое се добавя?

    ОтговорИзтриване
  4. С миксер е по-бързо. Към консумираното мляко се добавя по малко от сметаната. Добре е да са с една и съща температура.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Какво сте гледали в последните 7 дни